Home | Archive | CV | About| News

CV - Rietwood Stichting

2010 - Cinéma de Bricolage 5
Presentatievan jong talent met ‘gebricoleerd’ werk op Kunstvlaai 8, Westergasfabriekterrein: Sophie Valero, Sandra Stoycheva, Maria Gondek en Alex Perryman.

2008 - Opdracht
van Balak Coatings, Frans van Bakel voor het vervaardigen van korte animatiefilms door Krista van der Wilk en Ulla Eriksen.

2008 - Cinéma de Bricolage 4
10-20 mei Kunstvlaai 7, Westergasfabriekterrein. Julian Jung, Sanel Kadic, Ekin Idiman en Hans Wolf bouwden een toren van Babel.

2007 - Cinéma de Bricolage 3
Serie doorlopende voorstellingen in Arti et Amicitiae te Amsterdam en in de Horse Move Project Space in het voormalig gebouw van de ABN/ AMRO op het Rembrandtplein in Amsterdam. Met deelname van Anna van Asbeck, Hrund Atladottir, Floris Bovee, Lena von Döhren, Bonno van Doorn, Eva Eland, Zoro Feigl, Steinunn Marta Jónsdóttir, Kuta Kondo, Kostas Koutsospyros, Aldo Kroese, Susan Lanting, Maria Michailidou, Sachi Miyachi, Prana Estu Nibbering, Mariken Overdijk, Bojana Panevska, Ivana Paponja, Anssi Pulkkinen, Charlotte ten Raa, Tamara Schvitz, Daisuke Terauchi, Asli Toy, Judith Vogt, Mariken Wessels, Anouk Wirtz, Carien Yatsiv, Fabienne Zuijdwijk,

2007 - Serie lezingen
Voorafgaand aan ‘Cinéma de Bricolage 3’ in samenwerking met de het Studium Generale van de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam, met onder meer: Robert Dijkgraaf, Paula van den Bosch, José Vonk en Albert Wulffers.

2006 - Cinéma de Bricolage 2
Deelname aan de ‘Kunstvlaai’ met werk van Lena von Döhren en Anton Aström

2006 - Opdracht
Van Protiviti, crisismanagement - contact: Louis de Vlugt, Carlos Voermans. Vier korte animatiefilms door Maarten Apeldoorn, Kuta Kondo, Moran Matityahu en Priska Zemp.

2005 - Cinéma de Bricolage
serie doorlopende voorstellingen in het transformatorgebouw op het Westergasfabriekterrein in Amsterdam 17 t/m 19 maart.

2004 - Krenten uit de pap
Deelname aan de ‘Kunstvlaai’ met filmprogramma met films van jong talent.

2004 - Videoex
Deelname met filmprogramma aan het festival voor video en experimentele film in Zürch.

2004 - Rietwood programma
in Goliath Visual Space’, 117 Dobbin Street in Brooklyn, new York

2004 - Beelitz, EEA, Europese uitwisselingsacademie
Bijdrage aan filmworkshop van Gijs Muller

2003 - Peepshow
Tentoonstelling in Arti et Amicitiae in Amsterdam van 25 seconden bewegend beeld in kijkkasten van 75 deelnemers.

2002 - Rilke project
Video films van Thomas Bagge, Magnus Kristinson en Guido van der Werve  bij de gedichten van Rainer Maria Rilke (1875-1926) op muziek van Franken, Hindemith, Milhaud en Rautavaara in samenwerking met Het Amersfoorts Kamerkoor o.l.v. Jos Leussink. In de St. Franciscus Xaveriuskerk in Amersfoort.

2002 - Rietwood filmprogramma
Compilatie van 23 korte films van jonge filmmakers.
Productie: Margriet Kruyver, José Vonk
Première in De Balie in Amsterdam i.s.m. CinemaDeBalie
Distributie: Het Filmmuseum

2001 - Zo O Skoop
Tentoonstelling in Arti et Amicitiea in Amsterdam.

1999 - Filmprogramma voor het Park van de Toekomst
Internationaal studenten seminar op het Westergasfabriekterrein in Amsterdam.

1998 - Rietwoodfilms
Filmprogramma in het Ketelhuis Amsterdam.

1997 - Lumen ex Machina
Bijdrage aan de tentoonstelling in Arti et Amicitiae in Amsterdam.

1997 - For your eyes
Bijdrage aan de tentoonstelling in Hotel Winston in Amsterdam.

1997 - This way out
Initiatief voor een serie films geïnspireerd op het kerst verhaal van
Charles Dickens première De Balie in Amsterdam.

1997 - De mooiste dag voor de zeer korte film
Filmarathon met competitie gepresenteerd door Dick Tuinder in
Paradiso in Amsterdam.

1995 - Instantfilmproject
Met animatiefilm gemaakt in een dag door Miriam Kruishoop.
‘Rietwood films’ in het filmhuis in de Achterstraat in Hoorn.

1994 - 6635,53 m2 Film
Integrale vertoning van de Rietwood filmcatalogus in Paradiso in Amsterdam.

1994 - 4 dagen doorlopende voorstelling
Programma van Rietwoodfilms in de Carrefour in Gent

1993 - Uitgave Rietwood Filmdistributie catalogus
Een ontwerp van Martin Takken.